mandag 7. mars 2016

Sjablong-trykk

Sjablong-trykk er en enkel trykkteknikk som vi har jobbet med i det siste. det er flere måter å gjøre det på, men en måte er at en begynner med å kjære ut en form eller et bilde i en plate, vi brukte et litt tykt ark. 


Her er det motivet jeg valgte

Ideen min var at alle skal kunne være en diamant uten å bry seg om hva andre syntes, mens jeg lagde denne hadde jeg Rihanna sin sang "shine bright like a diamond" i bakhode. 
Sjablongen før utskjæring
En kan velge om en vil bruke maling eller spray, det vi brukte var maling og svamp. 


Her har jeg tatt maling på og venter på at det skal tørke litt


Dette er mine resultater 
Jeg ble ganske fornøyd med det ferdige resultatet, spesielt den øverst på bilde over, den med farge. Det er selvfølgelig steder hvor maling kom litt utenfor, så det kunne jeg kanskje ha prøvd å vært mer nøye på neste gang, men en ser hva motivet er og til å være min første gang ble jeg ganske fornøyd selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar